tisdag 4 maj 2010

Babymössa - Greenleaf Hat


Babymössan Greenleaf Hat, eller kanske snarare Whiteleaf Hat, blev resultatet av kvällens funderande över vad som ska bli mitt nästa projekt.





























Mitt garnlager är ganska stort och rimligtvis borde det finnas garn där till ett antal nya projekt, men det svåra är att hitta projekt som passar till mängden garn av varje sort i lagret.

Men tror mig ha lista ut att jag har garn till åtminstone två sjalar, en ny Andrea's shawl i Drops Delight (2 nystan gråmelerad nr 01) och Drops Alpacka (2 nystan svart nr 8903) den här gången i en något större storlek än sist, och en Wabenschal (Ravelrylänk) i Plassard Pichenette (nr 9356).













För man kan väl aldrig få för många sjalar?!

8 kommentarer:

  1. Vilken söt liten mössa.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Nu är jag riktigt avundjuk på dig! Jag vill också ha ett fint vitrinskåp för mina garner. Det svartgråa Drops Delight var riktigt fint! Och jag instämmer: Man kan inte ha för många sjalar! (Min sambo håller inte med mig!)

    SvaraRadera
  3. Vilken söt mössa, och sjalen sen den blev helt underbar, perfekt bröllopssjal. Kram:)

    SvaraRadera
  4. Nä, man kan absolut inte ha för många sjalar :-)
    Har också tänkt sticka en Andrea's sjal, den är så fin.

    SvaraRadera
  5. Klart man inte kan ha för många sjalar! Inte för mycket garn heller. Väldigt söt mössa, den blir kvällens projekt!

    SvaraRadera
  6. Man kan absolut inte ha för många sjalar! En sjal värmer inte bara utan kan göra ens klädsel väldigt varierande. Fler sjalar är ett sunt motto! /C

    SvaraRadera
  7. Ah, vilken söt mössa, ack så synd att man inte kan få tag på gratismönstret!
    Mvh Ingrid G

    SvaraRadera