söndag 20 mars 2011

Still light tunic - klar!


Nu är den klar! :D

Jag måste medge att jag är både lite imponerad och stolt över mig själv att jag faktiskt slutfört detta stora projekt så snabbt och utan längre uppehåll!

Är väldigt nöjd med resultatet, även om jag fortfarande funderar på att repa upp den några varv och göra den något kortare... Blev liksom mer en klänning än en tunika... Får se hur det känns.



































Knappen är bara provisoriskt fastsatt, men lutar nog åt det klassiska, kanske något tråkigare, valet med en svart knapp...

17 kommentarer:

  1. Så snygg och passar dig perfekt!!

    SvaraRadera
  2. Den ska du verkligen vara stolt över! Den blev jättefin! Jag har velat sticka den länge men en tunika stickad med 3mm stickor är för mycket för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HandMade vet du var man får tag på mönstret? Skulle vilja sticka den.

      Radera
  3. Så himla fin!
    Och vilken tålamod du har med stickor 3, håller nämligen med Handmade.
    Passformen blev perfekt och jag tycker att det är snyggt att den är lång.

    SvaraRadera
  4. Hvor er den super fin. God søndag :)

    SvaraRadera
  5. Grattis!!!
    Den är jättefin.

    SvaraRadera
  6. Jag är sjukt imponerad! Mitt tålamod skulle inte räcka till något sådant. Den blev verkligen jättefin.
    Sarah

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg och prefekt passform!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla fina kommentarer! Trots små stickor och bara slätstickning var det faktiskt ett väldigt roligt stickprojekt som varmt kan rekommenderas! Mönstret var enkelt och tydligt och den färdiga tunikan är mjuk och lätt som en fjäder att bära! :)

    SvaraRadera
  9. Så flott! Den ser jo heilt ut som orginalen. Eg skal ut og kjøpa garn for å byrja på ein til meg sjølv i morra! Satser på flaskegrøn... Vart skikkeleg inspirert

    SvaraRadera
  10. å vad fin den blev!! jag har spanat på det där mönstret men blivit avskräckt av tunna stickor och den där evighetsslätstickningen. imponerande!

    SvaraRadera
  11. FANTASTISKT SNYGG!!!!
    MVH Lena i Borlänge

    SvaraRadera
  12. Var kan man hitta mönstret till din fina tröja?

    SvaraRadera