tisdag 22 juni 2010

Babyomlott


Det där med att sticka klart ett plagg innan man börjar på ett nytt är inte min grej...

Uniformskoftan som jag köpte garn till i februari är nu påbörjad och ett av mina Fotbolls-VM-projekt. Jag är klar med bakstycket och vänster framstycke är påbörjat, men är lite otålig när det gäller att sticka flera stora stycken så därför tänkte jag sticka mellan med en liten favoritbabyomlottkofta.

Jag har gjort två tidigare och har som ni ser snurrat in helt på brunt o vitt vad gäller babyplagg, men det är ju så väldigt praktiskt eftersom det passar alla små nyfödda bebisar!

















Info om garn för de tidigare omlottkoftorna finns via ravelrylänkar om ni klickar på här (randig) och här (helvit).

Den nu påbörjade koftan stickas i Fabel (färg 300 och 100) med stickor 3,5.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar