torsdag 14 oktober 2010

Andrea's shawl - nästa UFO-projekt


UFO för vecka 42 får bli min gamla Andrea's shawl i Drops alpacka och delight som påbörjades i våras men sen av nån anledning aldrig blev klar.

Jag har stickat en likadan tidigare i andra färger fast i (ofrivilligt) miniformat. Den nya kommer bli modell större.









Mitt förra UFO-projekt "Linas mössa" är nu klar och kommer att värma fint under cykelhjälmen på morgonen.

Jag la till en rapport jämfört med originalmönstret, men insåg när jag skulle börja intagningarna att jag borde ha lagt till två rapporter (alltså 140 m från början) för att mönstret skulle gå ihop perfekt. Men det funkade rätt ok även om det blev en udda rapport... Det gick åt exakt ett nystan med dubbla trådar.












2 kommentarer:

  1. Ååh! Vilken fin mössa!
    En sån skulle jag också gärna ha!
    En perfekt mössa att ha under hjälmen!

    SvaraRadera
  2. Mössan blev ju jättefin! Vilken bra ide det här med UFO:n. Din bröllopssjal som jag stickar i blått fattas det kantspetsen på så det blir nån veckas UFO!

    SvaraRadera