lördag 4 februari 2012

Mysolle till gudsonen



Nästa helg ska jag ner till Helsingborg och hälsa på min bror och hans familj och tänkte att jag skulle sticka några små presenter till syskonbarnen. En Fisherman's Pullover i mjukaste Viking Eko-Alpaca (fg 413) är nu klar till gudsonen 4,5 år. Jag har stickat en i storlek för en 6-åring, men tycker ändå att den ser lite liten ut...? Men jag håller tummarna för att den är lagom!


Rundstickor 6 (40 cm) till kroppen och strumpstickor 6 till ärmarna.
Extremt snabbstickad och enkelt och roligt mönster! Kommer bli flera!
Och garnet är rena himmelriket att ha i sina händer. Ett litet minus
för att det luddar väldigt mycket... Men ack så mjukt! 

2 kommentarer:

  1. Oj! Den ser himmelskt mysig ut!

    /lisa

    SvaraRadera
  2. Mysollen ser väldigt skön ut. Grått är fint. Trevlig helg /Christel

    SvaraRadera