lördag 12 maj 2012

A month of craft #12 A crafty gift


Den här lilla kaninen är stickad efter mönster från Ysolda. Och som vanligt när jag stickar smådjur blir jag lite kär och har lite svårt att skiljas från dom. Så den här lilla kaninen får bo kvar hemma hos mig, men garnet framför ska bli en ny liten kanin som ska få flytta hem till lilla E så snart den är klar.

Garnet heter Palino och kommer från Hjertegarn. 100 % merinoull (=jättemjukt) och tål dessutom maskintvätt (40 grader) vilket kan vara lämpligt för små gosedjur... Jag hade egentligen tänkt mig ytterligare en vit liten kanin, men kom fram till att det trots allt kanske är mer praktiskt med en liten brun kanin...




















1 kommentar:

  1. Men åh så fin! Jag skulle inte heller kunnat skiljas ifrån den om jag hade gjort den.

    SvaraRadera