söndag 6 januari 2013

Monstermobil


Jag är väldigt svag för monster i olika former och storlekar och har länge funderat på att göra en barnvagnsmobil och nu har jag äntligen lyckats förena dessa tankar!


Mobilen är stickad i Schachenmayr smc Baby wool och stickor 2,5. Jag började med en I-cordsnodd som jag trädde in ett resårband i och sydde fast hängselspänne i vardera ände. Snodden är ca 50 cm från spänne till spänne.



























 

Mittenmonstret sitter i en träring från Panduro (68 mm inre diameter) som jag stickat in med I-cordteknik (5 maskor). 


 

Monsterögonen är också från Panduro (8 mm) som jag sytt fast. För att hålla monstren på plats på snodden har jag sytt fast små tryckknappar i plast.





Monstermönstren har jag hittat på Ravelry.

Monstren var riktigt roliga att sticka, men det blev kanske lite väl mycket montering och pilljobb med tryckknappar och ögon för att jag ska tycka att det var roligt rakt igenom. Men så här i efterhand är jag väldigt nöjd.










P.S. Jag hade ingenstans att hänga upp mobilen så jag fick assistans bakom dörren... ;)





5 kommentarer:

  1. SÅÅÅÅÅ fin!! Lite pilligt kanske, men förstår att du är nöjd!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Superskjønn! Sånn at man nesten fikk lyst til å begynne å trille treåringen igjen, bare for å kunne lage mobil til vognen!

    SvaraRadera
  3. Det här är banne mig den snyggaste mobilen jag sett!!!

    SvaraRadera