onsdag 6 februari 2013

Ytterligare ett mönster...


...på Ravelry! Den här gången en Minibasker (se även länk till vänster). Det hela började med att jag skulle sticka upp babykoftan Samlebånd av Geilsk till Litet Nystan och blev stormförälskad i den lite speciella flätan mitt över koftan. Väl klar med koftan kunde jag inte låta bli att sticka en fläta till av garnresterna från koftan. Och allteftersom flätan växte växte idén om en matchande basker och efter en dag framför vinterstudion var den klar!


 Av hänsyn till designern, Bente Geil, har jag dock inte skrivit ut flätmönstret i gratisversionen på Ravelry utan hänvisar bara till Samlebånds mönstret.

En beskrivning av hela mönstret till Minibaskern (inklusive flätmönstret) kommer dock att kunna köpas hos Litet Nystan i Stockholm (enligt överenskommelse med designern Bente Geil), där det även går att köpa Geilsk garner.



Koftan och baskern är stickade i Geilsk 3 ply Bomuld och uld med stickor 3 mm (och 2,5 mm). Det gick åt totalt 2 nystan rött, 1 nystan lila och 1 nystan orange till både kofta och basker.

















4 kommentarer:

  1. Guuu va snyggt och tack för att du delar mönstret! Ah stickar en Bredbånd åt mig själv, blir det garn över blir det en basker också!

    SvaraRadera
  2. Wow så nydelig dette settet var, takk for tips :)
    klem fra Beth

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint gjord!!
    Verkligen skickligt att ha fått till baskermodellen, så att den passar ursprungsmodellen!!

    SvaraRadera
  4. Wow, så fiiiin! Otroligt gulligt med basker på små barn!

    Kram Anna

    SvaraRadera