fredag 4 februari 2011

Får det lov att vara en kaka?


Efter närmare två dygn i ryggläge har jag nu tagit mig upp till sittande position och passar på att visa några smågrejer som inte blivit bloggade tidigare. Alla är de resultatet av ett försök att minska mitt garnlager lite...

Jag har sett flera andra som gjort små bakelser och glassar etc, men jag har inte riktigt förstått vad man ska med dessa till... Men när en kompis frågade om jag inte kunde göra några små dammsugare och kanske nån muffins till hennes dotter att leka med i lekstugan gick det upp ett ljus även för mig... ;)






Mönster till bakverken är bland annat från Annika Messings Välkommen till Virkligheten.


Glassmönstren kommer från Garn och gott.









I mina garngömmor hade jag rester Noro Silk Garden Sock från mina sockor som räckte till ett par vantar som är baserade på mönster från Stickfrossa med mindre justeringar för att passa min hand (virknål 3,5).















Hittade även ett nystan Eskimo som blev ett par halvvantar (Scribble Mitts).


















Och om jag orkar framåt kvällen ska jag även pussla ihop min Gröna Krabats Bruna Kompis!

1 kommentar:

  1. Älskar vantarna som är randiga.
    Har en sån i halsduk, asså de e samma garn.. eller va de heter.. :P
    Men dom vart sjuktsnygga, :)

    SvaraRadera