onsdag 13 april 2011

Resestickning


Jag har insett att det jag funderar mest på när jag ska ut och resa är vad jag ska packa med mig i stickväg. Det gäller ju att hitta mönster som inte är långtråkigt, men ändå inte för komplicerat, garn som inte trasslar eller tar upp för mycket plats, stickor eller virknål som inte fastnar i säkerhetskontrollen osv. Och eftersom jag nu faktiskt avslutat en hel del projekt och dessutom använd rätt mycket garn ur mitt förråd tyckte jag att jag var värd att införskaffa något nytt garn. Hade tänkt mig nån lite enklare virkning, men kom ut från garnaffären med ett mönster till en kofta och nio nystan Baby Alpaca Silk... Ooops...

Stickor: 2,5 till resåren och 3 till koftan
Garn: Baby Alpaca Silk, 5 nystan fg 1760 (beigegrå), 2 nystan fg 1306 (ljust aprikos) och 2 nystan fg 0100 (offwhite).
Mönster: Hjärtegarn no 110704











Stickningen är nu fint förpackad i en garngömma från Stickfrossa som kom med posten förra veckan! :)

Och nu är jag redo för min weekendtrip till Zurich imorgon för att hälsa på en av mina bröder! Eller nästan redo iallafall, ska bara packa lite kläder och pass och sånt också...



Och när bror jobbar på fredag har jag även tänkt att besöka Airyoga i närheten av hans bostad för ett välgörande yogapass! :)

So long!


1 kommentar:

  1. Det låter som om du har rätt prio-tänk:) och så bra det blir med den nya garngömman. Trevlig resa.
    Sarah

    SvaraRadera