onsdag 21 september 2011

Fisksockor...


Hm, eller iaf fisksocka än så länge...

Sockan är stickad efter mönstret Swedish Fish Sock men med lite kortare skaft och några småjusteringar för hälen. Jag har använt stickor 2,5 och fabel (fg 100) och Zuberball (fg 1536).









Tyvärr är det bara en socka klar, men den behöver iaf inte känna sig särskilt ensam utan är i gott sällskap av t ex en ensam Pomatomus och en Comfort Slipper...








Mönster: Pomatomus
Stickor: 2,5
Garn: Qualitas Sock (fg 3200)
















Stickor: 2,5
Garn: Qualitas Sock (fg 3200 och 002)

Jag har stickat flera par Comfort Slippers (se bild nedan och även här) och jag är lite småkär i det här mönstret.







Anledningen till att det hittills bara blivit en av den randiga varianten är att det blev rätt trassligt med flera nystan igång samtidigt för att få till de gula kanterna och jag har väldigt dåligt tålamod med garntrassel...








En snabb och alltmer tilltalande lösning på problemet med alla ensamma små sockor (och vantar för den delen) är att packa garn och stickor och göra ett besök hos mormor och farmor i Småland och bjuda in till socka-nummer-två-stickarafton...!


















4 kommentarer:

  1. Hur coola, söta och fina som helst!

    SvaraRadera
  2. Vad fina sockor! De vita är söta som maränger och fiskarna är riktiga gladsockar, tycker jag.
    /Anna

    SvaraRadera
  3. Kul att du bloggar igen! Och vilka fina saker du har gjort! Jag är också igång med bloggandet på egen hand, och kommer försöka skriva om skolan och mina egna projekt, så ofta jag hinner. Hoppa gärna in och läs nån gång, om du vill! Sköt om dig, kram.

    SvaraRadera