lördag 23 oktober 2010

Kofta o presenter


Koftan blir längre och längre och nu börjar jag faktiskt tro att storleken inte är så tokig trots allt!
















Min goda vän M har precis varit i NY köpt sig en iPad och önskade sig ett iPad-fodral.

Jag hittade ett fint mönster via Ravelry men gjorde om flätan lite för att passa mitt garn och stickstorlek bättre (se nedan).






På beställning handlade M även lite saker till mig, dock ingen iPad :( och som tack fick hon mina mönstrade sockor.















Till iPad-fodralet använde jag lite restgarn, Manos del Uruguay Wool Clasica (fg 2364) och rundsticka 4,5 (40 cm).

Flätan enligt min modifikation:

Round 1-2: K8, P2, K8, P2, Knit around
Round 3: K8, P2, C8F, P2, Knit around
Round 4-10 K8, P2, K8, P2, Knit around.

Totalt blev det 7 rapporter, plus varv 1-5 enligt ovan.

Se originalmönstret för förkortningar.

4 kommentarer:

  1. Flitig du är!
    Fin koftan blir!
    Fortsatt lycka till med den!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blir! Den kommer att bli kanon! Storleken ser också jättebra ut. Var det stickrelaterade saker din kompis köpte åt dig? ;)

    SvaraRadera
  3. Koftan ser helt perfekt ut.
    Smart med det stickade etuiet. Min dotter vill hellre ha ett sytt. Jag fattat inget. Ett sytt när man kan ha ett stickat, eller åtminstone ett virkat. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Och vännen blev SÅÅÅÅ glad för strumpor till så väl iPad som de egna fossingarna. Tack tack tack, du är min stickdrottning! Kram M

    SvaraRadera