tisdag 15 maj 2012

A month of craft #15 A new skill


Tvåändsstickning är inte en helt ny färdighet/teknik för mig, men nu är det drygt två år sen jag gick kursen i tvåändsstickning så det känns nästan som att börja om.


Jag minns att jag tyckte att det var roligt och det blir väldigt fint resultat, så jag skulle vilja ta upp det igen. Som jag minns det var det ett ganska långsamt sätt att sticka, eller iaf tog det lång tid för mig innan jag kom någonstans. Möjligtvis kan få upp farten lite när man är mer van, eller så får man se till det meditativa i en ganska långsam stickning... :)








2 kommentarer:

  1. Ja, jag för min del behövde ju en kurs till för att få nåt som helst grepp. Men nu har jag accepterat att det tar såååå mycket längre tid än "vanlig" stickning och tycker att det känns helt ok. Däremot kommer jag nog alltid att behöva ha ett annat projekt på gång samtidigt så att jag ser att det händer nåt....

    SvaraRadera
  2. Det är så himla fint och det är verkligen en dröm att lära mig tvåändssticka men jag tror att jag kommer att känna som du. Jag tycker enändsstickning tar för lång tid! :)

    SvaraRadera