onsdag 20 februari 2013

Säg hej och hejdå...


...till min Nanook. Det var en rolig stickning, bra mönster och en fin kofta, men det säger helt enkelt inte klick mellan Nanooken och mig. Jag har provat den öppet hängande, med skärp, med olika sorters knäppning, men det funkar liksom inte. Jag trivs helt enkelt inte i den och kommer inte att använda den.

Men det känns lite tråkigt att lägga en så fin kofta (och 6 hg Kampes 2-trådiga ull) i garderoben till ingen nytta...


...så nu har jaga bestämt mig. Min Nanook ska bli en Pomegranate och en sjal efter eget mönster som jag håller på att fnula på!

Hejdå och på återseende min kära Nanook!









5 kommentarer:

  1. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej! Don't do it!! Den är ju så fin!

    SvaraRadera
  2. Den är ju supersnygg! Men trivs man inte så gör man inte. Jag tror att du är betydligt mindre än jag, annars hade jag kunnat byta mot nåt kilo Kampes. Jag får leta upp mönstret och testa en egen. =)
    /Anna

    SvaraRadera
  3. ge bort den i present!

    SvaraRadera
  4. Tack! Min brors flickvän kommer hit i helgen och är nån storlek större än mig, så jag kanske kan be henne prova den och passar den är den hennes! Om hon tycker om den förstås... ;)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att den är riktigt fin, just med den kragen. Men känns det inte rätt osv....
    Ibland kan det kanske vara bättre att garnet får ett annat (bättre) öde.

    SvaraRadera