tisdag 19 mars 2013

Dauphine Shawl i The Knitter!


Maria Olssons Dauphine Shawl är med The Knitter! STORT!

Jag fick äran att teststicka Marias mönster och till min stora glädje är det även min version som är med på bilderna i tidningen! Det är en superfin sjal och ett roligt mönster, så jag kan varmt rekommendera er att sticka den! Min version är stickad i Malabrigo Sock i färgen Violeta Africana.

Det är även en fin intervju med Maria (som också är en av tjejerna bakom Stick with us podcast) i tidningen och bilder på några av hennes andra mönster som finns på Ravelry.










1 kommentar:

  1. Åh tack för detta och tack för hjälpen!! Jag var tydlig med att den på bilderna är i Malabrigo, ändå har det kommit med som en bildtext att Koigu har så fina handfärgade garner :). Men det står iallafall Malabrigo som förstahandsval så då är det nog underförståt att den är stickad i det.
    Kram och sjalen kommer på posten så fort jag får den!

    SvaraRadera