söndag 31 mars 2013

Friday again


Ofta tänker jag att jag ska och avsluta alla mina WIP eller repa upp innan jag får börja på nåt nytt, och ändå står jag är titt som tätt med några nystan nytt eller gammalt garn i händerna i full färd med att lägga upp nåt nytt projekt... Och lika lycklig är jag varje gång jag sätter stickorna i nåt nytt... Jag gillar iofs även känslan att färdigställa projekt, men det är nåt visst med att påbörja nåt nytt... =)

Nu i påskhelgen blev det 5 nya nystan Rowan Felted Tweed DK och mönstret Friday Again (finns på Ravelry). Stor lycka! Underbart garn, ett roligt och väldigt smart och välskrivet mönster. Även om det är mkt slätstickning blir det ändå inte långtråkigt tack vare den falska sömmen mitt fram och på ärmarna och sidorna. Och tack vare det enkla mönstret är det en social stickning som passar bra i påskhelgen.



1 kommentar:

  1. Oj, trodde nästan du stickade på samma tröjmönster och med samma garn som jag :)
    Mitt är också grått men jag använder BC Garn Sarah Tweed, med detta tröjmönster i enfärgat http://www.ravelry.com/patterns/library/driftwood-5
    Jag gillar "contiguous-ärmar", det är trevlig stickning.
    Hoppas påsken varit fin :)

    SvaraRadera