torsdag 23 september 2010

Knit know, dishes later...


Eller kanske rättare sagt blogga nu, packa senare...

Tidigt tidigt imorgon ska jag och en god vän åka till Ljubljana, så egentligen borde jag packa och inte blogga, men säger som Alfons "ska bara"... Eller var det Alfons pappa som sa så?! Jaja, ni förstår vad jag menar...


Disktrasorna är stickade i Rowan handknit cotton och efter mönter från Ravelry (Knit know, Tea)


























Mobilfodralen är virkade på fri hand. De övre i samma garn som ovan, och de undre i ett tvåtrådigt ullgarn från Marias Garn som numera ägs och drivs av Karin och heter Litet Nystan.
















2 kommentarer:

  1. Åh vad fina! Nu vet jag vad du har hållt på med det senaste. Virkat! Jag är urkass på att virka. Det enda jag har lyckats åstadkomma är en herrans massa spetsdukar som jag virkade för 10 år sedan när jag slutade röka (som jag dessutom aldrig har använt).

    SvaraRadera
  2. Att göra mobilfodral var ju jättekul...fast jag har bara gjort ett:-)

    SvaraRadera