onsdag 29 september 2010

UFO+garngömma=babyfilt


Inspirerad av Marias garnhändelser och projektet ett avslutat UFO per vecka, kände jag mig peppad och tog tag i en gammal mössa som jag började virka på för länge länge sen.

Men efter att ha virkat klart den kom jag på varför jag la den åt sidan sist; jag tyckte inte riktigt om den och skulle inte komma att använda den. Det var iofs inget egentligt fel på mössan, den var mest bara allmänt tråkig.
































Så efter en liten inventering av mina garngömmor hittade jag några fler Eskimonystan...






















...och resultatet blev en upprepad mössa omvirkad till en babyfilt!







































Hm, men nu när jag är klar inser jag att jag kommer ha lika lite användning av babyfilten som den ursprungliga mössan... :/

Nåja, filten kan alltid bli en gåva till någon bättre behövande!

2 kommentarer:

  1. Tror du gjorde rätt osm rev upp, filten blev jättefin!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin filt! Nog måste du väl ändå ha någon liten nyfödd bebis i bekantskapskretsen som skulle bli glad över denna filt :-)?

    SvaraRadera