onsdag 16 februari 2011

Fingervantspremiär!


Min första fingervante någonsin är klar!

Om man förstås inte räknar det där med att fästa trådar och sy fast knappar... Och att det krävs två stycken till ett par...

Men det gick förvånansvärt enkelt och mönstret var jättelätt att följa så förhoppningsvis har jag ett par fingervantar till våren kommer! ;)

Garnet är Rowan Purelife Revive (fg 462 Basalt), knappt två nystan. Jag använde korta (15 cm) strumpstickor 3, vilket gjorde att själva fingerstickandet väldigt smidigt!

4 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen de här vantarna, men tanken på att sticka två och med fingrar gör att jag drar mig. Kanske ska jag ändra mig, din är ju "skitfin".

    SvaraRadera
  2. Fingervantar är faktiskt riktigt kul att sticka!

    SvaraRadera
  3. Snygga! Gillar särskilt mudden med knapparna.

    SvaraRadera
  4. Elegante fingervotter og ein fin blogg. Dette var mitt fyrste besøk.

    SvaraRadera