torsdag 26 juli 2012

Om man har för lite...

...semesterstickning med sig kan man ju alltid sticka om det man har med sig.

När jag stickat klart den enda stickningen jag hade med mig insåg jag att mönstret var för en modell på dryga 175 cm snarare än mina knappa 165... Så tur i oturen för mig fick jag klippa bort ca 10 cm och sticka om resåren nedtill. Nu är den lagom lång och färdigstickad. Ska bara fästa trådar och sy sidsömmarna...

Sen blir det att hålla tillgodo med virkning resten av utlandssemestern och närmast står en tur till ön Vis på agendan.

2 kommentarer:

  1. Hej! Tröjan ser bra ut! jag har själv tänkt sticka den, lägg gärna upp bilder om den är klar! Snygg färg också.

    Mvh
    Annastiina
    www.annastiinakatriina.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tack! Tröjan är ihopsydd och jag är mkt nöjd! Lutar åt att sticka en till i naturvit. Bilder på den färdiga tröjan kommer inom kort! Väldigt enkelt mönster som går snabbt att sticka!

    SvaraRadera