söndag 15 juli 2012

Oooops...

Skulle bara testa stickfastheten till en av mina semesterstickningar... Och vips var halva tröjan klar... :)

Det ska bli en White Bird, eller ja, snarare en Black Bird, enligt mönster från Drops (137-28). (Bloggar via mobilen och hittar inte hur man länkar...?) Behöver jag föresten säga att den är väldigt lättstickad...?

Utöver tröjan är väskan packad med ett gigantiskt virkprojekt, så jag ska nog ha och göra även när tröjan är klar. Imorgon säger jag: Hej Kroatien! :)

2 kommentarer:

  1. Jag är sugen på en sån själv, vilket garn blev det?
    Jag funderar på en starkröd.
    Brukar du också kolla stickfasth genom att börja sticka hela? Jag är för otålig för provlappar...hahaha... :)

    SvaraRadera
  2. Jag stickade med drops bomull-lin enl originalmönstret. Är faktiskt sugen på att sticka en! Knallrött kan bli supersnyggt! Förstår vad du menar med stickfasthetsprover... Fruktansvärt trist. Men jag brukar faktiskt tvinga mig att göra det på lite större plagg, är så himla tråkigt om det i efterhand visar sig att det inte blir bra... Är trots allt väl investerad tid... Ser fram emot att se din röda variant så småningom :)

    SvaraRadera