torsdag 13 oktober 2011

Resestickning


Imorgon åker jag till Zürich för att hälsa på min bror över helgen! :)

Och även om det sannolikt inte kommer bli så mkt sticktid där och flygresan bara är ca 2,5 timmar så kommer självklart några små stickprojekt få följa med...

Lutar åt att mina redan påbörjade sockor i avbruten mosstickning få följa med.





Dödergök har skrivit en enkel förklaring på hur man stickar avbruten mosstickning.

Garn: Qualitas sock fg 5526 (enfärgat) och Fabel 310p (flerfärgat). Stickor: 2,5 (60 maskor)



Och för att inte riskera att tröttna eller bli utan stickprojekt tar jag nog även med mig garn till en liten babytröja i underbaraste Plassard Nature Cach'Angor (80 % kashmir, 20 % angora).







Garnet är galet mjukt och det är ren och skär lycka att ha det i sina händer! Och i kombination med mina favorit knitprorundstockor känner jag på mig att det kommer bli rena himmelriket att sticka det här lilla plagget :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar