onsdag 5 oktober 2011

Sockstrul...


För att inte hamna i träsket med fler omaka sockor tänkte jag vara smart och sticka sockorna parallellt. Men efter att ha stickat klart de två första diagrammen på båda sockorna inser jag att jag har stickat den ena i vit och den andra i naturvit... :( Så det var bara att börja om med en tredje socka...






Och efter att glatt ha stickat på enligt det tredje diagrammet börjar jag tycka att sockan ser ut att bli väl lång och inser att jag har glömt läsa instruktionen och skulle ha börjat med hälen för ungefär 10 varv sen, så nu blir att att repa upp... Fortsätter det så här kan det ta tid att få dessa klara...


Mönster: Drops 135-7
Stickor: 3 och 3,5
Garn: Karisma fg 04 och 11 (brun och orange)
Järbo Ullgarn fg 1600 (naturvit)

2 kommentarer:

  1. 1. Neeeej!
    2. De är verkligen jättefina
    3. Du är beundransvärd som är så lugn och balanserad över detta. (Åtminstone låter det så... :))

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, ibland hade det kanske varit sunt med ett raseriutbrott eller två, men det ligger liksom inte i min natur... ;)

    SvaraRadera