måndag 3 januari 2011

Mormorsrutor


Under julledigheten påbörjade jag ett nytt projekt i mormorsrutor som ska bli en babyfilt. Återstår dock några att virka...

Jag älskar mormorsrutorna och har en önskan och förhoppning om att någon gång göra en stor filt/överkast i mormorsrutor, men jag är rädd att mitt tålamod inte kommer att räcka till för det...





Till denna filt använder jag virknål nr 3 och enkel tråd av Schachenmayr nomotta Catania i färgerna 0105, 0110, 0162, 0242, 0212 enligt detta Dropsmönster.


























Jag har även tidigare gjort en babyfilt enligt samma mönster, som jag hade tänkt ge bort till en bebis, men som jag sen blev så förtjust i att den numera hänger här hemma på min soffa.

Får se om den nya filten kommer gå samma öde till mötes... ;)









4 kommentarer:

  1. Vad fin den kommer att bli!! Jag gillar din lilla babyfilt med. Det är så fint med en annorlunda bakgrund. Jag ska nog köra på vit bakgrund tror jag. Jag har inte bestämt mig än...

    SvaraRadera
  2. Vad snygga färgerna blir ihop. Den kommer bli hur fin som helst. Ska du verkligen inte fortsätta och göra ett försök till en filt/överkast? :)

    SvaraRadera
  3. Det blir så fint med dina rutor! Jag har ett projekt pågående som kanske blir en liten filt, men den kan även bli en större...Beroende på hur stort mitt tålamod är denna gång. Men jag har ingen dead line på när den ska vara färdig. så nångång kanske den växer till sig =)

    SvaraRadera
  4. Mycket snygga rutor! Gillar dina färgval :)
    Ha en trevlig lördag.
    Annika

    SvaraRadera