lördag 15 januari 2011

Verklighetsflykt


Jag borde egentligen pyssla med helt andra saker just nu men försöker in i det längsta komma undan och passar på att blogga ett par herrvantar. Jag har gjort ett par likadana tidigare men i damstorlek från ett mönster av Fröken C.

Herrvantarna är stickade med samma garn, stickstorlek och antal maskor, däremot har jag lagt till 4 varv fram till tummen och ytterligare 4 varv på längden. Busenkla och väldigt sköna vantar!






















Jag har även för första gången testat Jogless stripes, som gör att man inte ser skarvarna mellan färgbyten lika tydligt som annars. Är mkt nöjd med det! :)


















Jag har även börjat på ett par boots enligt ett mönster från Ravely. Fantastiskt bra och roligt mönster! Den ena är redan klar, men så var det det där med nummer två...














Bilden är lånad från cocoknits.com

5 kommentarer:

  1. Vad fina de var, både vantarna och bootsen! Nummer två är aldrig lätt men av någon anledning går det bättre med vantar tycker jag. Jag har helt lagt av att sticka strumpor nu :).

    SvaraRadera
  2. Fina vantar och galet snygga boots. Den gröna bootsen (hmm.. såklart den gröna) är såååå snygg. Måste in på Ravelry och kolla in...
    Det där med att egentligen behöva pyssla med andra saker känner man ju igen... Ser ut som ett bombnedslag hos mig. Tvätta, stryka, städa behövs.. Men så skönt och avkopplande att sätta sig i soffa och sticka. Konstigt, det känns ju på nåt sätt som att man ändå "gör nån nytta"...
    Ska bli kul och få se dina boots färdiga, även nr 2.. :-)

    SvaraRadera
  3. Superfina vantar!
    Datorn eller ett sticke är bra sätt att förtränga "måsten" med.
    /Anna

    SvaraRadera
  4. Tack för en mycket bra blogg! Testade Jogless Stripes och är mycket nöjd. Utan din blogg (som jag bara ramlade in på efter en sökning på google)hade jag heller inte blivit upplyst om Ravelry. Fixade direkt ett konto. : )Så tack igen./Anna

    SvaraRadera
  5. Åhh vad jag känner igen det där med "nummer två"...! Aldrig lika roligt att göra en till av samma!

    SvaraRadera