söndag 21 februari 2010

Fröken C:s vantar

Mitt OS-mål är ju att avsluta mina UFO:n och hittills kan jag bocka av en av två Pippitröjor, Moebiussjal, Babytossor, Shoppingväska och Spindelsjal. Helt ok resultat på en vecka om jag får säga det själv!

Dagens objekt kanske iofs inte riktigt kvalificerar under UFO-temat, eftersom det både påbörjades och avslutades i helgen. Men eftersom vantarna är gjorda av garn som jag köpte för ca ett år sedan och dekorerade med knappar från mitt Köpenhamnsbesök i november 2009 tycker jag att de kan få dispens och ändå kvala in under mitt OS-projekt!

Garn: M&K Eco Ull
Nystan: 2 st (1 st av färg 1980, 1 st av färg 1982)
Mönster: Fröken c
Stickor: 5 strumpstickor
Knappar: 2 st från Uldstedet i Köpenhamn






1 kommentar:

  1. fantastiskt roligt att se mönstret användas, jag blir riktigt stolt.. :)
    De blev jättefina!

    SvaraRadera